Nejčastější SEO omyly

Optimalizace pro vyhledávače a mýty, které se o ní tradují

Na serveru iMediaConnection se objevil zajímavý článek o nejčastějších omylech v oblasti SEO. Byli dotázáni vybraní SEO experti, aby uvedli nejčastější mýty o optimalizaci stránek pro vyhledávače, se kterými se v praxi setkávají. Zkrácený volný překlad nabízíme níže, celý text je dostupný zde [ iMediaConnection ]

1. SEO je o tajných praktikách
Spousta lidí si myslí, že optimalizace pro vyhledávače spočívá v tajných praktikách jako je nakupování odkazů a snaha přelstít vyhledávače. Praxe je ovšem mnohem prozaičtější. SEO představuje soubor známých postupů, které pomohou stránky učinit dohledatelnými.

2. SEO znamená optimalizaci jen pro Google
I když je Google jedním z nejrozšířenějších vyhledávačů, není přece jen jediným. Ve skutečnosti ten, kdo se snaží optimalizovat www stránky pro Google, míjí jeden podstatný bod: SEO optimalizace není určena pro Google, ale především pro publikum, které chcete oslovit. Přestaňte optimalizovat pro vyhledávače a začněte tvořit stránky především pro uživatele.

3. Přidat odkaz na vaše stránky do tisíců katalogů pomůže
Pokud vám někdo slíbí, že odkaz na vaše stránky zařadí do mnoha katalogů a na nespočet dalších stránek, buďte obezřetní. Je velmi pravděpodobné, že se odkazy totiž objeví na stránkách, které mají sami velmi nízké hodnocení. Spousta zpětných odkazů na stránkách pochybné kvality vám může naopak v hodnocení uškodit.

4. SEO je zdarma
I když je SEO optimalizací pro neplacené vyhledávání, neznamená to, že vás nebude stát ani korunu. Náklady spojené s  optimalizací stránek pro vyhledávače jsou např.: práce SEO konzultanta, práce webmastera i čas vás samotných.

5. Klíčová slova se musí objevovat všude
Algoritmy, které vyhodnocují výskyt klíčových slov na stránce, upřednostňují přirozený jazyk. Pokud chcete zvýšit šance na dohledatelnost vašich stránek, používejte klíčová slova pestře: v jednotném i množném, skloňovaná a v kombinacích různých frází. Tvrdošíjně na stránce opakovat jednu klíčovou formuli nepomůže.

6. SEO je jednorázovou záležitostí
Je jasné, že pokud chcete vytvářet stránky s aktuálním obsahem, budete je muset aktualizovat. Jednorázově lze provést vyhodnocení klíčových slov, rozbor stránek a úpravy na stránkách. Během na dlouhou trať je však budování zpětných odkazů na důležitých stránkách v oboru a také průběžná analýza stránek vaší konkurence.

7. Trvá léta, než SEO prokáže na stránkách reálné výsledky
Opak je pravdou. Výrazné zlepšení při vyhledávání lze při aplikaci SEO očekávat již v rozmezí 30 – 90 dnů.

8. PageRank je kritickým měřítkem při posuzování úspěšnosti stránky
PageRank je nástrojem, který hrál významnou roli při vyhledávání na Google v minulosti. Dnes se však výsledek vyhledávání skládá z mnoha dalších složek. PageRank posuzuje především  důležitost té které stránky. Podstatnou složkou vyhledávání je však dnes relevantnost stránky. PageRank se může v průběhu času měnit. Rozhodující je však spokojený uživatel a  zboží a služby, které zakoupí na vašich stránkách.

9. Na přístupnosti nezáleží
Zdálo by se, že můžeme ignorovat handicapované uživatele, uživatele s prohlížeči v mobilních telefonech, uživatele s pomalým připojením, uživatele s alternativními prohlížeči a další. To proto, že jich je málo. Správné SEO stránky však musí splňovat standardy přístupnosti. Např. sám vyhledávač se při indexování vašich stránek chová částečně jako „postižený“ (nevidí např., co je na obrázcích),. Dále, lidí s prohlížeči na mobilních telefonech stále přibývá . A konečně, nikdy nevíte, zda člověk, kterého jste v rámci  přístupnosti stránek vynechali, nebyl tím rozhodujícím. Dělat přístupné stránky se proto vyplatí.

10. Google je nepřátelský k webmasterům a vydavatelům www stránek
Naopak, Google žije z  obsahu celého internetu a proto je v jeho zájmu být k vydavatelům www stránek co nejvíce vstřícný. Proto Google vytvořil Webmaster Central,kde jsou sdruženy užitečné nástroje pro webmastery.

Související služby: Nabídka našich služeb v oblasti Optimalizace pro vyhledávače (SEO)

Související články: SEO optimalizace - kurz zdarma

Infolab, Tel.: +420 533 337 305, Bidláky 20, 639 Brno